.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقای مدير كل ،تعطیلی کتابخانه های رامسر با چه قیمتی؟

شمال نيوز: میزان سطح مطالعه افراد یک جامعه نقش موثر و رابطه مستقیمی بر پارامترهای توسعه آن منطقه و دیار دارد،زیرا باعث می شود که افراد آن سرزمین ، به آینده خود و منطقه ای که در آن زندگی می کنند حساس بوده و با ارائه راهکارهای قوی و سازنده جامعه خود را به سمت پیشرفت سوق دهند.
با این وجود به دلیل پایین بودن سطح مطالعه کشورمان ،دولت باید تلاش مضاعفی در جهت فرهنگ سازی این مقوله داشته باشد که احداث کتابخانه ها و تقویت این مکانهای مطالعه یکی از راهکارهای این نقیضه می تواند باشد.
کتابخانه ها به عنوان قطب علمی و فرهنگی ،مکان بسیار مناسبی برای پر نموده اوقات فراغت افراد علاقه مند به مطالعه از جمله قشر جوان ،دانش آموز و دانشجو می باشد.
نظام نه تنها باید با تجهیز کتابخانه ها به مدرن ترین وسایل و سیستم های علمی و کتاب های مفید ، زمینه و انگیزه مطالعه را برای افراد جامعه خصوصا جوانان برای کنترل وقت هرز آنها ایجاد نماید بلکه بایستی با حمایت از احداث کتابخانه های جدید ،بیشتر از گذشته به مقوله کتابخوانی بپردازد تا از این طریق جلوی بعضی از بزهکاریها ،مشکل اعتیاد و ... که ریشه در بیکاری دارد گرفته شود.
ولی گویا این روزها کتابخانه های شهرستان رامسر از این مقوله مستثنی بوده و تعطیلی یک شیفت کاری اکثر آنها ،اعتراض افراد علاقه مند به مطالعه و کتابخانه ها را برانگیخته است.
شهرستان رامسر با دارا بودن 4کتابخانه که توسط افراد خیر بنا شده اند و با عضویت حداقل 4000 نفر شهروند در آنها امروزه مفتخر است که که مامن امن و پناهگاه مناسبی را برای افراد اهل مطالعه فراهم کرده است.امری که گویا با درجه بندی کتابخانه های استان از نظر مقدار مساحت کتابخانه ها ، تعداد اعضا و... رنگ باخته و با سیاست گذاری مسئولان استانی زیربط با کاهش کتابداران آن به کمترین تعداد ،برخی از این کتابخانه ها مجبور شدند که نوبت عصر خود را به علت فقدان نیروی کتابدار تعطیل نمایند.
با این اوضاع جای شگفتی آنجا فزونی می یابد که در روزهای آینده با این کمبود نیروی کتابدار و تعطیلی کتابخانه ها ،یکی دیگر از کتابداران نیز به شهرستان مجاور منتقل شده و تعطیلی کتابخانه ها نمود بیشتری پیدا می کند.
حال گویا سیاست های اداره کل کتابخانه ها این است که با دایر نمودن کتابخانه ها در ساعات مشخصی به عنوان نمونه از ساعت 9 الی 4 بعداز ظهر،مشکل کمبود نیرو را به طریقی توجیه کرده،قافل از آنکه این دیدگاه نمی تواند قابل دفاع باشد.
حال چرا عدم خط مشی افزایش عضو کتابخانه ها ،عدم تشویق بیشتر افراد جامعه برای مطالعه و صدها مورد دیگر در امتداد کاهش نیروهای کتابدار و تعطیلی کتابخانه ها در سیاست های اداره کل کتابخانه های استان مازندران برای شهرستان رامسر واقع شده سوالاتی است که باید آقای امامزاده بدان پاسخ گوید.
عواقب تعطیلی کتابخانه ها و پناه بردن جوانان به جای کتابخانه ها به قلیان سراها ،مراکز ارتکاب جرم و... را چه کسی پاسخگوست؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک کتابدار منصف 15 شهريور 1391
شیفت عصر کتابخانه های عمومی در رامسر به علت فقدان نیروی کتابدار تعطیل نشده است بلکه به دلیل بیماری شدید یکی از همکاران کتابدار در کتابخانه عمومی آقا بسمل سادات شهر و مرخصی رفتن یکی دیگر از کتابداران در کتابخانه عمومی احمر نژاد کتالم ، صرفا چند روزی شیفت صبح این کتابخانه ها مورد استفاده عموم بود و از پنج شنبه 16/6/91 ، شیفت عصر این کتابخانه ها همانند گذشته باز خواهد بود .
درضمن :
برخلاف آنچه که در نوشته مذکور در شمال نیوز قید شده ، درجه بندی کتابخانه ها و تعیین تعداد نیروی کتابدار ، در محدوده اختیارات استان نیست و تنها از طریق نهاد کتابخانه های عمومی کشور و آنهم بر مبنای فضای کتابخانه ای و شاخص تعداد اعضای فعال ، کتابخانه ها درجه بندی می شوند .

حالا اگه مسلمانی و خدارو بالا سرخودت میبینی این نظر رو تائید کن
کتابدار دلسوز 15 شهريور 1391
ممنون از اینکه مشکلات کتابخانه رو با زبان گویا بیان کردید. علاوه بر مسائلی که مطرح نمودید. متاسفانه درد کتابخانه ها و کتابداران این هست که چطور استان گیلان که در همسایگی ما قرار داره برای یک کتابخانه خود 6 نیرو استخدام می کنه و همچنان باز در پی جذب نیرو هستن ولی دریغا که با وجود اینکه شهرستان رامسر طی سه سال گذشته 4 نیروی کتابدار خود را از دست داده ، هیچ جایگزینی برای آن قرار داده نشده. امیدوارم که این اعتراضات بتونه دل مسئولین رو به درد بیاره تا اونها فکری برای مظلومیت شهرستان رامسر و کتابخانه های اون داشته باشن. والســــــــــــلام
نا شناس 15 شهريور 1391
من خود کتابدارم وبه جرات می گویم تا وقتی دبیر کل نهاد کار محوره نه کارمند محور مطمئن باشید مدیرکل نیز هم عقیده با واعظی دبیر کل نهاد است با این تفاوت که بیشتر از واعضی از کارمندانش دفاع می کند این چیزی که شما می گویید درست نیست چرا که آقای امامزاده کتابخانه های تک شیفت را ساعت 9تا 4بعد از ظهر کرد تا کتابخانه کارایی بیشتری داشته باشد هر چند در این کتابخانه ها کتابدار هم مسئول است هم خدمتگذار یعنی پدرش درآمده....
؟؟؟؟؟؟ 19 شهريور 1391
با سلام و تشکر از شما به خاطر اینکه پیگیر وضعیت کتابخانه ها هستید و فرهنگ منطقه برای شما اهمیت دارد ، در خصوص درجه بندی کتابخانه ها باید بگویم بر اساس آیین نامه جدید نهاد اولین پارامتر برای درجه بندی داشتن فضای بیشتر می باشد الان در سطح شهرستان کتابخانه هایی که با کتابهای بیشتر و قدمت بیشتر وجود دارند به علت داشتن فضای کمتر در درجه پایین تری از کتابخانه ای قرار دارند که جدیدتر اما فضای بیشتری را به خود اختصاص داده است ، لذا نیرویی که بر اساس درجه بندی به این کتابخانه ها تعلق میگیرد به سه کتابخانه که درجه 6 و 7 هستند هر کدام 2 نیرو و یک کتابخانه که درجه 5 است 3 نیرو پس همه ی کتابدارها اگر هم در حالت عذر خواهی میکنم مرگ هم باشند باید در کتابخانه حضور داشت باشند وگرنه یک شیفت بسته خواهد شد آیا نباید یک نیرو یا دو نیروی اضافی با وجود این همه لیسانس کتابداری که در سطح شهرستان بیکار هستند در شهرستان باشد که در صورت مرخصی رفتن همکاران جایگزینی برای آن نیرو وجود داشته باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در حالیکه مسئوولان اداره کل مد نظرشان این است که یک نیروی دیگر را به شهرستان مجاور ببرند چون بر اساس درجه بندی در حال حاضر یک نیروی مازاد در شهرستان وجود دارد ؟؟؟؟؟ واقعا یک کتابدار حق زندگی ، تفریح ، مرخصی ، بیمار شدن را ندارد ؟؟؟؟؟؟ پس 30 روز مرخصی سالانه یک نیرو چیست ؟؟؟ بهتر نیست حذف گردد؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.032 seconds.